تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

توسط : تیم محتوا
1,700

مطالعه هوش مصنوعی (AI) ارتباط نزدیکی با علوم کامپیوتر دارد و به ساختن سیستم‌ های مصنوعی که هوشمندانه رفتار می‌ کنند، مربوط می‌شود. هوش مصنوعی در فناوری روزمره رایج شده است. کاربرد آن می تواند به حل بسیاری از مشکلات دنیای واقعی که اکنون با آن مواجه هستیم و ممکن است در آینده با آن روبرو شویم، کمک کند. بنابراین، تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می تواند آینده شغلی مناسبی را فراهم کند.

مزیت های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی می ‌تواند درک هوش انسانی را از طریق استفاده از مدل‌ های کامپیوتری، و تکنیک ‌ها و فن‌آوری‌ های مورد نیاز برای ساختن سیستم‌ هایی با قابلیت تصمیم ‌گیری هوشمند پوشش دهد. این بدان معناست که برنامه های هوش مصنوعی می توانند عناصر روانشناسی، محاسبات و مهندسی را پوشش دهند.

هوش مصنوعی یک موضوع محبوب برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است و به این معنی است که شما می توانید از بین طیف وسیعی از برنامه ها، این رشته را انتخاب کنید. همچنین ممکن است بتوانید از امکانات و فناوری بهتری برای تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  بهره ببرید.

تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

ساختار برنامه هوش مصنوعی

محتوای برنامه و ساختار مدرک هوش مصنوعی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود. ترکیب هوش مصنوعی با موضوع دیگری مانند علوم کامپیوتر یا رباتیک بسیار رایج است. بنابراین مهم است که قبل از درخواست، به برنامه درسی و ماژول هایی که هر برنامه را تشکیل می دهند، دقت کنید.

اکثر برنامه‌های هوش مصنوعی از ماژول‌های اجباری و انتخابی تشکیل می‌شوند که می‌توانید خودتان انتخاب کنید. این بدان معنی است که می توانید بخشی از مدرک خود را متناسب با علایق و برنامه های شغلی خود تنظیم کنید. 

تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

در مقطع لیسانس می توانید هوش مصنوعی را طی سه سال از چهار سال به عنوان لیسانس یا BEng مطالعه کنید. تفاوت اصلی تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  این خواهد بود که BEng ممکن است توسط یک نهاد مهندسی معتبر باشد و بیشتر بر روی جنبه مهندسی موضوع تمرکز کند.

در مقطع کارشناسی ارشد می توانید در مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی در طول یک یا دو سال تحصیل کنید، یا می توانید در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل کنید که معمولاً بین دو تا چهار سال به پایان می رسد.

پیشنهاد مطالعه:آمادگی آزمون آیلتس با کمک ChatGPT

کشورهای مناسب برای تحصیل در هوش مصنوعی

برنامه‌های هوش مصنوعی (AI) تقریباً در تمام کشورهای جهان به طور گسترده تدریس می‌شوند. اما این سوال که کدام کشور برای تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  بهترین است.. اجازه دهید ما به شما پاسخ دهیم. شناخته شده ترین کشورها برای تحصیل در این دوره، ایالات متحده آمریکا و آلمان هستند.

دوره کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی مراحل مختلف این رشته را بررسی می کند و دانش آموزان را با درک بصری ماشین ها مجهز می کند. طول دوره کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی بسته به ماهیت دوره از یک تا پنج سال متغیر است.

برنامه های پاره وقت و تمام وقت نیز در مؤسسات هر دو کشور موجود است. افراد می توانند با وضعیت ویزای خود به دنبال کار پاره وقت باشند که به آنها اجازه می دهد در طول تحصیل 20 ساعت در هفته به طور همزمان کار کنند.

خلاصه دوره

درس و ساختار تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می تواند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت باشد. هوش مصنوعی اغلب با رشته دیگری مانند علوم کامپیوتر یا رباتیک ادغام می شود. برخی از دوره هایی که اغلب در یک مدرک تخصصی هوش مصنوعی تدریس می شود که عبارتند از:

•    اصول برنامه نویسی و محاسبات

•    سیستم ها و معماری

•    طراحی الگوریتم

•    مهندسی نرم افزار

•    مبانی هوش مصنوعی

•    طراحی هوش مصنوعی

•    سیستم های هوش مصنوعی

•    کاربردهای هوش مصنوعی

•    برنامه نویسی هوش مصنوعی

•    رایانش ابری

•    تجزیه و تحلیل شبکه

دانشگاه های برتر ارائه دهنده دوره کارشناسی ارشد هوش مصنوعی

ایالات متحده آمریکا اغلب اولین جایی است که دانشجویان برای ادامه تحصیلات خارجی انتخاب می کنند و این به دلیل آموزش عملی و میدانی است که کالج ها و دانشگاه ها ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های پیشرو در ایالات متحده تحصیل در هوش مصنوعی در خارج در مقطع کارشناسی ارشد در هوش مصنوعی در زیر لیست شده اند. 

علاوه بر این، همه آنها در 10 رتبه برتر رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS قرار دارند.

•    موسسه فناوری ماساچوست

•    دانشگاه استنفورد

•    دانشگاه هاروارد

•    دانشگاه کارنگی ملون

آلمان با زیرساخت های باورنکردنی، آموزش رایگان و استانداردهای زندگی مقرون به صرفه اما با کیفیت بالا، برخی از برگزیده ترین برنامه های هوش مصنوعی را در جهان ارائه می دهد. تعدادی از مهمترین مؤسسات آن عبارتند از:

•    دانشگاه فنی مونیخ

•    Humboldt-Universität zu Berlin

•    موسسه فناوری کارلسروهه

•    لودویگ-ماکسیمیلیان-دانشگاه مونیخ

تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

تخصص ها

هم در آلمان و هم در ایالات متحده، دوره تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  معمولاً یک تخصص است که با یک دوره دیگر MS ادغام شده است. این می تواند یک رشته تخصصی در علوم کامپیوتر و رباتیک یا یک رشته انتخابی باشد.

یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برخی از نمونه ‌ برنامه‌های MS هستند که توسط دانشگاه‌های ایالات متحده ارائه می‌شوند. ایالات متحده کمک های مهمی به ایده ها و مفاهیم شبکه های عصبی و رباتیک کرده است که کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی است.

از سوی دیگر، آلمان به دلیل برنامه های مهندسی خود در سراسر جهان شناخته شده است. دانشگاه هایی در آلمان که کارشناسی ارشد هوش مصنوعی را ارائه می دهند، فضای ایده آلی را به دانشجویان ارائه می دهند که درک بهتری از موضوع را تقویت می کند.

موسسات فنی این کشور در زمره بهترین دانشگاه های علوم کامپیوتر در جهان به شمار می روند. آلمان همچنین سازنده مهم ابزارهای هوش مصنوعی، مانند وسایل نقلیه بدون راننده، یکی از اختراعات مورد علاقه هوش مصنوعی است.

سطوح آموزش

می توان تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  را در آمریکا و آلمان از مقطع لیسانس به صورت انتخابی مطالعه کرد. در سطح کارشناسی ارشد، اغلب به عنوان یک تخصص نیز ارائه می شود. همچنین می توان آن را به عنوان یک دوره MEng یا یک دوره دیپلم که فقط یک سال طول می کشد مطالعه کرد.

 
پیشنهاد مطالعه:تحصیل در هنگ کنگ

دورنمای شغل

اکنون که به این موضوع می پردازیم که کدام کشور برای MS در هوش مصنوعی بهترین است، سؤال واضح بعدی در مورد آینده شغلی آن خواهد بود. هوش مصنوعی به عنوان شکل گسترده‌تری از فناوری در حال تکامل است. از این رو، تقاضا برای متخصصان هوش مصنوعی افزایش یافته است.

 بخش حرفه‌ای هوش مصنوعی مملو از چشم‌اندازهای شغلی است و به افراد این امکان را می‌دهد تا وظایف و مسئولیت‌های مختلفی را بر اساس موقعیت، تخصص و علایق خود انجام دهند. این زمینه ها برای تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می تواند شامل موارد زیر باشد:

•    تجزیه و تحلیل داده ها

•    تجربه کاربری

•    پردازش زبان طبیعی

•    تحقیق

•    مهندسی نرم افزار

•    مهندسی هوش مصنوعی

•    توسعه دهنده هوش تجاری (BI).

•    مهندسی داده های بزرگ / معماری

تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

حقوق و دستمزد مورد انتظار

دریافت مدرک کارشناسی ارشد در برنامه تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می تواند سودآور باشد زیرا یک مدرک تخصصی است و دانشجویان زیادی در این دوره تحصیلی نمی کنند. یک شغل در این زمینه، در هر ظرفیتی که باشد، هم از نظر حرفه ای و هم از نظر مالی می تواند رضایت بخش باشد. حقوق و دستمزد برای یک متخصص هوش مصنوعی می تواند تا چند صد هزار دلار در سال افزایش یابد. 

چرا باید به شغلی در هوش مصنوعی فکر کنید؟

چندین دلیل خوب برای مطالعه هوش مصنوعی وجود دارد، از جمله:

•    این زمینه در حال رشد است و پیش بینی می شود تقاضا برای متخصصان هوش مصنوعی بسیار سریعتر از حد متوسط افزایش یابد.

•    کارشناسان هوش مصنوعی برای عملیات تجاری مدرن ضروری هستند و به موفقیت سازمان کمک می کنند.

•    حقوق و دستمزد برای مشاغل برتر در صنعت بسیار عالی است، و آن را به یک زمینه عالی برای شروع یک شغل مادام العمر تبدیل می کند.

•    حوزه هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد است

زمان فوق العاده ای برای ورود به برنامه تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  است زیرا تقاضا برای مهندسان حرفه ای هوش مصنوعی، معماران نرم افزار و سایر نقش های مشابه، به طور چشمگیری افزایش داشته است.علاوه بر این، پیش‌بینی می شود که مشاغل صنعتی همچنان شاهد نرخ رشد اشتغال در دهه آینده خواهند بود که بسیار بیشتر از میانگین نرخ رشد برای همه مشاغل است. 

پیشنهاد مطالعه:تحصیل در تایوان

رشد تخمینی BLS برای نقش های مرتبط با هوش مصنوعی بین سال های 2020 و 2030 فوق العاده به نظر می رسد:

1.    دانشمندان تحقیقات کامپیوتر و اطلاعات - 22 درصد رشد پیش بینی شده است.

2.    توسعه دهندگان نرم افزار، تحلیلگران تضمین کیفیت و آزمایش کنندگان - 22 درصد رشد پیش بینی شده است.

3.    مدیران کامپیوتر و سیستم های اطلاعاتی - رشد پیش بینی شده 11 درصد.

حتی اگر به این موقعیت‌های خاص علاقه ندارید، نقش‌های مرتبط دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به عنوان یک حرفه‌ای آموزش‌دیده هوش مصنوعی دنبال کنید که با تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  ممکن می شود.

نقش متخصصان هوش مصنوعی

متخصصان هوش مصنوعی نقش مهمی در سازمان‌های مدرن دارند. اگر یکی از اهداف شغلی شما رسیدن به موقعیت های رهبری یا مدیریتی است، پس هوش مصنوعی می تواند زمینه مناسبی برای مطالعه باشد. زیرا متخصصان هوش مصنوعی برخی از مهم‌ترین اعضای کسب‌وکارهای مدرن هستند، زیرا آنها افرادی هستند که مسئول توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای کمک به کسب‌وکارها در حل مشکلات پیچیده می باشند.

کاربردهای هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی در بسیاری از صنایع مختلف در حال رشد است، زیرا این فناوری پیشرفته به کسب و کارها کمک می کند تا فرآیندها را خودکار کنند، بهره وری را افزایش دهند و هزینه ها را کاهش دهند. اگر می خواهید عضوی ضروری در یک سازمان مدرن شوید، تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می تواند بهترین رشته باشد.

تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  از کشور

آیا واقعاً به مدرک هوش مصنوعی نیاز دارید؟

در حالی که این امکان وجود دارد که بتوانید بدون مدرک، شغل خوبی در زمینه هوش مصنوعی پیدا کنید، تقریباً دشوارتر از انجام همان کار با مدارک تحصیلی مناسب است. اگر در مورد ورود به هوش مصنوعی جدی هستید، توصیه می کنیم یک برنامه کارشناسی یا کارشناسی ارشد را تکمیل کنید تا ثابت کنید که مهارت ها و توانایی های لازم برای حرفه ای شدن در هوش مصنوعی را توسعه داده اید.

کسب مدرک خود در یک رشته مرتبط به مدیران ثابت می کند که شما در بهترین شیوه های صنعت به خوبی مسلط هستید و آماده ارائه ارزش به سازمان آنها از همان روز اول هستید. اگر نمی دانید کدام مدرک برای شما مناسب است، به یاد داشته باشید که مدرک لیسانس به احتمال زیاد کافی است تا پای شما را با یک نقش در سطح ابتدایی باز کند، اما نقش های مدیریتی یا رهبری احتمالاً مستلزم تکمیل یک مدرک برنامه کارشناسی ارشد مرتبط است.

برای تحصیل در هوش مصنوعی در خارج  می توانید از طریق 20پیمنت اقدام نمایید. کارشناسان با تجربه 20پیمنت شما را در روند ثبت نام و پرداخت های ارزی شهریه کمک خواهند کرد. با انتخاب این رشته می توانید آینده شغلی خوبی را در کشورهای مختلف بیابید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد